Odpowiedzi na najczęstsze pytania pacjentów (FAQ)

 

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się wśród pacjentów pytania. Jeżeli nie ma tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie zapraszamy do kontaktu z nami.

 

  • Posiadamy umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia

    Nasza Przychodnia posiada umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia na świadczenie usług w zakresie Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ). Można to zweryfikować za pomocą wyszukiwarki na stronach NFZ (wpisując nazwę Naszej Przychodni i wybierając właściwy zakres świadczeń: POZ).

    Dla ubezpieczonego Pacjenta oznacza to w skrócie tyle, że może korzystać z usług lekarza rodzinnego, pielęgniarki środowiskowo-rodzinnej i położnej środowiskowo-rodzinnej naszej placówki bez wnoszenia dodatkowych opłat. Informacje jak tego dokonać znajdziesz w kolejnych sekcjach strony.

  • Wybierz swojego lekarza, pielęgniarkę i położną

    Wyboru swojego lekarza rodzinnego, pielęgniarki środowiskowo rodzinnej i położnej środowiskowo-rodzinnej dokonuje się poprzez wypełnienie deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki, położnej podstawowej opieki zdrowotnej. Deklaracje wraz instrukcją wypełnienia są dostępne w rejestracji Przychodni oraz na stronach Narodowego Funduszu Zdrowia. Jeżeli masz problem z wypełnieniem deklaracji zapraszamy do kontaktu z nami.

  • Jak potwierdzić uprawnienie do świadczeń?

    Nasza Przychodnia posiada dostęp do eWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców), czyli systemu umożliwiającego potwierdzenie prawa pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Wystarczy w rejestracji podać PESEL i okazać dowód tożsamości Jeżeli system błędnie nie potwierdzi uprawnień do świadczeń lub system nie działa, pacjent może potwierdzić swoje uprawnienia za pomocą jednego z dokumentów potwierdzających uprawnienia lub wypełniając oświadczenie. Więcej informacji na temat eWUŚ i uprawnień do świadczeń znajdziesz na stronie NFZ.

  • Nie chcę zmieniać swojego lekarza, czy mogę skorzystać z usług Przychodni?

    Jeżeli jesteś przejazdem w Inowrocławiu albo z wizytą u rodziny lub znajomych a pilnie potrzebujesz skorzystać z usług lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej, skorzystaj z naszych usług. Nie musisz zmieniać swojego lekarza, pielęgniarki czy położnej rodzinnej (jeżeli Twoja Przychodnia nie znajduje się na terenie gminy Inowrocław lub sąsiednich). Jedyne czego wymagamy to potwierdzenia uprawnień do świadczeń (patrz poprzednia sekcja).

  • Mieszkam w innym kraju UE, czy mogę skorzystać z usług Przychodni?

    Jeżeli jesteś przejazdem w Inowrocławiu albo z wizytą u rodziny lub znajomych, na co dzień pracujesz w innym państwie Unii Europejskiej a pilnie potrzebujesz skorzystać z usług lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej, skorzystaj z naszych usług. Jedyne czego potrzebujesz to ważna karta EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego). Wygląd kart w poszczególnych krajach można sprawdzić na tej stronie.